Jeugdlead 2014 bijna van start

10-9-14 | Jeugdlead 2014 bijna van start

Nog maar een paar dagen en de eerste wedstrijd van de nieuwe Jeugdlead competitie gaat van start! Hieronder een update met de laatste informatie.

AANTAL INSCHRIJVINGEN
Er zijn naar schatting al 55 inschrijvingen! Mooi om te zien dat er onder de jongere klimmers zoveel animo is voor deze competitie!

INSCHRIJFTERMIJN VERLENGD
Op veler verzoek hebben we de inschrijftermijn verlengd. Inschrijven dient nu vóór 23:59 uur op de vrijdagavond voor iedere wedstrijd te gebeuren.

ZUIDERBUREN
Klimzaal Klimax uit Puurs heeft laten weten met een flinke delegatie jeugdtalenten naar de eerste wedstrijd in Nieuwegein te komen. De Nederlandse deelnemers kunnen dus rekenen op stevige competitie!

KORTING VOOR TEAMS
Als je je met een team van ten minste 5 klimmers inschrijft, krijg je 5 euro korting per deelnemer op een enkele toegangsprijs en 15 euro korting op de passe partout. Als je als team wilt deelnemen kun je dit doorgeven aan jeugdlead@mountain-network.nl. Betaling geschied dan op de wedstrijd zelf, bij hoge voorkeur met gepast geld.

OPWARMEN
Zorg dat je op tijd aanwezig bent, want het zou zomaar kunnen dat jij de wedstrijd begint met de moeilijkste route van de dag. Als je op tijd bent kun je rustig opwarmen.

FYSIOTHERAPEUT
Op de wedstrijd in Nieuwegein is een fysiotherapeut aanwezig van Medicort.

PRIJZEN
Misschien had je het al gelezen, maar de merken die deze competitie sponsoren zijn met een aantal te gekke prijzen gekomen. De 15 deelnemers die op het podium komen, krijgen van Mammut op zaterdag 29 november een workshop van de Spaanse topklimmer Edu Marin aangeboden. Edu klom meerdere keren 9a+ en begon zelf ook al op jonge leeftijd met klimmen, dus hij kan veel goede tips geven (http://vimeo.com/50299598). Gibbon stelt een slackline beschikbaar voor de E categorie. La Sportiva levert kleding en een aantal van hun mooiste klimschoentjes. Mad Rock geeft de winnaars van de C en D categorie een sponsor contract voor tenminste 1 jaar. Hoe cool is dat? Op je tiende al een sponsorcontract bij een Amerikaans merk!